کاسه نمد گیربکس

در
دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

کاسه نمد های گیربکس و انواع آن:

گیربکس ماشین ها بخش بسیار مهمی به نام کاسه نمد در خود دارند که. در این مقاله می خواهیم بیشتر درمورد آن صحبت کنیم. ابتدا و انتهای گیربکس ماشین ها دارای قسمتی به نام شفت هست که بر روی آن ها قطعه کاسه نمد (oil seal) قرار دارد . (نکته: درقسمت ورودی یا ابتدایی گیربکس ، کاسه نمدی که قرار دارد دارای تحمل بیشتری نسبت به سرعت می باشد )

oil seal ورودی :

همانطور که آگاه هستید  oil seal ها یکی از مهم ترین وظایفشان. جلو گیری از ورود گرد و غبار هست و گیربکس ها با وجود کاسه نمد ها از این نظر کاملا عایق می باشند. در ابتدا و انتهای گیربکس می بایست از کاسه نمد های خوبی استافده نمود تا .از ورود غبار به انتها و ابتدای آن جلوگیری کنیم . به همین عللت از کاسه نمد های «TC» یا «TCW» استفاده می کنند که تصاویرشان را در قسمت پایین مشاهده می کنیم . اکثر شرکت ها نام های مختلفی برای این نوع ازقطعات مد نظر قرار می دهند. اما کاسه نمد گیربکسی که شرکت کار و صنعت تولید می کند به شکل زیر هستند . (تمامی این کاسه نمد ها با بهترین کیفیت و آخرین متود های صنعتی روز دنیا ساخته می شوند )

کاسه نمد گیربکس

در صورت رسیدن هر گونه گرد و غبار و براده آهن به گیربکس . ، گیربکس دچار مشکلات فراوانی می شود که به همین علت Oil seal های TC باید با بهترین متد های روز ساخته شود تا کاربر را در حین استفاده آسوده خاطر کند.

کاسه نمد خروجی :

تفاوت کاسه نمد ورودی و خروجی در این هست که ما میتوانیم و می بایست تعداد بیشتر کاسه نمد در شفت خروجی استفاده کنیم . دلیل این عمل سرعت کمتر شفت خروجی در حین حرکت کردن هست . باید متذکر شد که میزان چرخش شفت خروجی و سرعت آن به علت وجود نسبت دنده. های درون جعبه دنده هست و متفاوت خواهد بود . تنها دلیل تفاوت سطح مقطع کاسه نمد خروجی نسبت. به کاسه نمد ورودی این امر هست که در قسمت خروجی گیربکس ما با سرعت کمتری سرو کار داریم . تصویر زیر نشان دهنده یک سطح مقطع معمولی از کاسه نمد می باشد با یک نسب نرمال از دنده ها در جعبه دنده می باشد .

کاسه نمد گیربکس