خرید قطعات لاستیکی و آنچه باید از آن ها بدانیم .

در
دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

خرید قطعات لاستیکی

در خرید قطعات لاستیکی باید همیشه مد نظر خود داشته باشیم که موضوع مورد استفاده ما در چه موردی است . پس باید شرایط مورد نظر را بررسی کنیم تا بتوانیم متوجه شویم که قطعه لاستیکی;مورد استفاده ما ما باید چه خصوصیاتی را دارای باشد . مثلا درجه حرارت موجود در محل استقرار هر کدام از قطعات لاستیکی را مد نظر قرار دهیم یا اینکه بدانیم ; اگر سیالی با محصول مورد استافده ما تماس دارد آیا اسیدی یا بازی است .

برای شروع باید ابتدا انواع قطعات لاستیکی را معرفی می کنیم :

قطعات لاستیکی درست شده با لاستیک طبیعی :

همچون واشر ها اورینگ ها پکینگ ها و سیلیکون های منجیت دار کهعموما از طریق لاستیک طبیعی بوجود می آیند .

قطعات لاستیکی درست شده با لاستیک مصنوعی :

از مشهور ترین متریال های موجود در این نوع از لاستیکی ها می توانیم به NBR و SBR و وایتون اشاره کنیم . که هر کدام از آن ها خصوصیات خاصی را به همراه دارند .

وایتون :

قطعات لاستیکی که با متریال وایتون به وجود می آیند عموما برچسب قطعه لاستیکی نسوز را به خود اختصاص می دهند . تحمل درجه حرارت وایتون تا 320 درجه سانتی گراد می رسد ; پس اگر می خواهید یک قطعه لاستیکی جهت آببندی تهیه کنید که باید حرارت بالایی را نیز تحمل کند ; ما قطعات لاستیکی که با این متریال وجود دارند را به شما ارائه می دهیم . قطعات لاستیکی با متریال وایتون دارای مقاومت بالایی در مقابل اسیدی یا بازی بودن سیال مورد برخورد در سیستم های هیدرولیک دارند .

NBR :

قطعات لاستیکی موجود با متریال NBR دارای مقاومت حرارتی از -40 درجه سانتی گراد تا 180 درجه سانتی گراد می باشند . اگر به موارد استفاده فعی این محصول نگاهی بندازیم اولین و مهمترین مورد آن را درصنعت هوانوردی پیدا می کنیم .با توجه به این که از این قطعه لاستیکی برای تولید شلنگ انتقال سوخت در صنایع هوانوردی استفاده می کنند; پس میتوان گفت قطعه لاستیکی که با این متریال درست شده دارای مقاومت خوبی در برابر مواد اسیدی و بازی است . از دیگر مصارف این متریال در تولید تجهیزات پزشکی همچون دستکش های بهداشتی می توان نام برد . پس با توجه به موارد گفته شده قطعات لاستیکی به وجود آمده با متریال NBR دارای حالت کشسانی فوق العاده ای هستند .