قطعات لاستیکی ماشین

در
دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

قطعات لاستیکی ماشین

قطعات لاستیکی ماشین

قسمت عظیمی از ماشین ها از قطعات لاستیکی تشکیل شده است و همه آنها با هم کار می کنند تا یک دستگاه واحد و کاربردی ایجاد کنند. علاوه بر این ، از مواد مختلفی برای ساخت قطعات لاستیکی خودرو استفاده می شود.

یکی از این مواد لاستیک طبیعی و مصنوعی است که در قسمت های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

لاستیک ماشین

یکی از مهم ترین صسمت هایی که درون ساختار اتوموبیل از قطعات لاستیکی استفاده شده است. تایر یا لاستیک ماشین که از قطعات لاستیکی قالب گیری شده می باشد.

اکثر تایر های موجود در بازار توسط لاستیک مصنوعی بوجود می آیند که این امر باعث می شود عمل بازیافت برای آنها پس از فرسودگی قابل انجام باشد.

لاستیک ها نیز ولکانیزه می شوند ، در واقع ولکانیزاسیون فرایندی است که در طول آن گوگرد به لاستیک مذاب افزوده شده و این امر باعث سخت تر شدن لاستیک و مقاومت سایشی بالا می شود.

آج ها که مهم ترین بخش از تایر ، لاستیک ها هستند می توانند پس از ساییده شدن و فرسودگی بازیافت شوند. حتی برخی از آنان قابلیت استفاده دوباره پس از بازیافت را نیز دارند.

شیلنگ ها و جنت ها

اورینگ های لاستیکی کار و صنعت

اگر تا کنون کاپوت ماشین خود را جهت تعمیر یا به منظور دیگری باز کرده باشید مطمعنا تعداد زیادی از جنت ها و شیلنگ ها که به موتور وارد و خارج می شوند دیده اید.

این شیلنگ ها همچون شیلنگ شوفاژ و … در دسته قطعات لاستیکی صنعتی قرار می گیرند. اما شاید در ذهن شما این سوال وجود داشته باشد که چرا قطعات لاستیکی به جای متریال پلاستیکی ؟

جواب سوال شما در مقاومت کشسانی لاستیک موجود هست که بسیار بهتر و بیشتر از پلاستیک است . همچنین موارد شیمیایی داخل خودرو قابلیت خورندگی را بر روی قطعات لاستیکی نمی توانند اجرا کنند . این محصولات در سرمای شدید ترک خورده و در گرمای شدید ذوب می شوند.اما بهترین متریال برای استفاده در موتور ماشین ها می باشند .

خرید واشر و روکش

واشر ها و روکش ها از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می گیرند و بسیار در موتور خودرو ، سیستم تعلیق آن موثر هستند. واشر ها با ایجاد آب بندی باعث می شوند که در محل اتصال لوله به مخزن، سر ریز یا برون ریزی نداشته باشیم .

کاسه نمدها برای ایجاد آببندی بهتر در موتور ماشین به کار می روند. عموما این دسته از کاسه نمد ، ضعیف تر از کاسه نمد صنعتی هستند. در قسمت مقالات سایت کار و صنعت درباره علائم و دلايل خرابي کاسه نمد نیز توضیح داده شده است.

یکی از مواردی که در قطعات لاستیکی خودرو خرابی زیادی به بار می آورد کاسه نمد میل سوپاپ و کاسه نمد سر میلنگ می باشد . اورینگ ها نیز برای ایجاد آب بندی بین دو اتصال به کار می روند وعموما برای این کار اورینگ NBR پیشنهاد می شود که همه عضوی از دسته بندی قطعات لاستیکی می باشند. در قسمت الکتریکی ماشین ، لاستیک برای پوشاندن سیم های برق و شمع ها به کمک ما می آید.

یکی از مهم ترین قسمتی که در ماشین شما از الاستومر ها و لاستیکی ها استفاده می شود ، جنت ها هستند. در شکل های متفاوتی هستند ، برخی شبیه به دایره و برخی هم اشکال هندسی چند وجهی. وظیفه ی واشر ها جلوی گیری از برون ریزی روان کننده یا روغن موتور می باشد. نوع دیگری از قطعات لاستیکی درون ماشین سپر های برخی از ماشین ها نیز می باشد که مقداری ماده اولی الاستومری در آن ها به کار رفته است.

قطعات لاستیکی آبگرمکن

 

دیافراگم های لاستیکی شرکت کار و صنعت

ساخت و تولید اورینگ ها

  • کشش و مقاومت در مقابل پارگی در جنس NR&SBR وجود دارد
  • جنس هایی همچون NBR و نیتریل دربرابر سایش و روغن های معدنی و گریس ها و حرارت بالا مقاوم می باشند
  • قطعات لاستیکی که از جنس HNBR می باشند ، دارای مقاومت سایشی و کششی بالایی هستند. این جنس دارای مقاومت بالایی در مقابل سیالات اسیدی همچون هیدروکربرن ها هستند.
  • جنس وایتون داراتی مقاومت بالایی در مقابل مباحثی همچون فشار بالا و حرارت زیاد هستند. روغن ها و اسید های چرب و بنزین نمی توانند به این نوع از مواد آسیب برسانند
  • یکی دیگر از قطعات لاستیکی که در مقابل اسید ها بسیار مقاوم می باشد Kalrez کالرز می باشد که دارای تحمل حرارت تا 400 درجه سانتی گراد است
  • قطعات لاستیکی ماشین با جنس دیگری به نام EPDM نیز ساخته می شوند که در مقابل گاز اوزون مقاوم می باشند
  • از اجناسی که رنگ پذیری بالایی دارند و همچمنین مصارف بهداشتی نیز دارند ، سیلیکون ها می باشند
  • در بین قطعات لاستیکی ، فلوروسیلیکون بیشترین مقاومت را در مقابل بنزین دارد
  • قطعه لاستیکی ACM & AEM در مقابل

چه دستگاهی برای تزریق لاستیک در تولید قطعات لاستیکی ماشین (خودرو) مورد استفاده قرار می گیرد؟ 

یکی از مهم ترین دیوایس هایی که قطعات لاستیکی توسط آنها شکل می گیرند یا تولید می شوند ، دستگاه های تزریق قطعات لاستیکی خودرو هستند.

این امر بگونه ای در این صنعت پیشتاز بوده است که تمامی رقبایی که از این دستگاه محروم بوده اند .

عقب افتادگی بسیاری را در این صنعت شاهد بوده اند ، در صورتی که شرکت کار و صنعت همچنان در صنایع مربوط به خرید قطعات لاستیکی ، پیشرو بوده است. دو جزء دستگاه تزریق عبارت است از :

  • بخش قالب
  • بخش تزریق
قطعات لاستیکی ماشین

 

انواع قطعات لاستیکی کار و صنعت

چرا قطعات لاستیکی کار و صنعت

تنوع بساری در میان تولید قطعات لاستیکی ماشین صنعتی وجود دارد.مهندسین و متخصصین شرکت کار و صنعت می توانند بهترین مورد را با توجه به خواسته های شما به شما پیشنهاد بدهند. تنوع قطعات لاستیکی ماشین کار و صنعت با متریال های مختلف و سفارشی سازی کامل دلیل افزایش خرید قطعات لاستیکی ماشین در این شرکت به شمار می رود.

قطعات لاستیکی در اصفهان در بسیاری از صنایع کاربرد دارند که همین امر باعث شده است تا تولید قطعات لاستیی در ایران رونق یابد. اما انتخاب با مشتری بوده و هست که بداند چه جنسی را کیفیت مناسبتر و قیمت مناسب تر خریداری نماید.

به علت درخواست های متنوع از سوی مشتریان ، انواع متریال ها و طرح ها برای قطعات لاستیکی ماشین در شرکت کار و صنعت استان اصفهان ، تهیه می گردد .

متریال هایی که باعث تولید قطعاتی لاستیکی نظیر انواع واشرهای منجیددار و بدون منجید، کوپلینگ و پکینگ، ضربه گیر دسته موتور ، درزبندهای بتون، انواع بالشتک الاستومری (نئوپرن) و نوار اسفنجی ، درزگیر انبساط نگهدارنده لوله پکینگ سدل ، شیلنگهای دو جداره فشار قوی، شیلنگهای ویژه بنزین ، و مقاوم در مقابل مواد شیمیایی و روغنی و هزاران قطعه متنوع دیگردر این شرکت طراحی و تولید شده است.

وقتی درباره خرید و یا تولید قطعات لاستیکی ماشین صحبت می کنیم ، به طور قطع چندین مورد وجود دارند که دارای اهمیت بسیاری می باشند. در این مقاله از شرکت کار و صنعت تمامی راهنمایی های خود را در قبال رسیدن به یک محصول لاستیکی نهایی مناسب با صنعتتان را بیان خواهیم کرد .

 

قطعات لاستیکی پراید

 

تحمل قطعات لاستیکی ماشین

درجه انقباض هر قطعه لاستیکی به میزان فشاری است که به آن قطعه می آید. این مورد فقط به میزان فشار متکی نمی باشد. عواملی نظیر مواد تشکیل دهنده آن قطعه هم در این امر موثر هستند مثل : طراحی ابزار، روش قالب‌گیری، هندسه قطعه و سختی ترکیب نیز در درجه انقباظ الاستومر موثر می باشد.

فاکتور های زیاد دیگری نیز وجود دارند اما متخصصین شرکت کار و صنعت بر این امر واقف هستند که : امکان استفاده از یک قطعه لاستیکی در چند صنعت وجود ندارد و نخواهد داشت . این به دلیل ویژگی های خاص هر نوعی از قطعات لاستیکی ماشین می باشد. برای مثال شما نمی توانید قطعه موجود در کارخانه های ذوب آهن را در نیروگاه های خورشیدی استفاده کنید . میزان فشار مورد تحمل و گرمای قابل تحمل آنها با هم فرق بسیاری دارد.

پیشنهاد کار و صنعت برای سهولت انتخاب شما در قطعات ، تماس با کارشناسان کار و صنعت می باشد که عملی ساده و در عین حال کاربردی می باشد. کارشناسان کار و صنعت با در نظر گرفتن بهترین پارامتر ها برای فاکتور های مذکور ، بهترین انتخاب را به شما ارائه می دهند. کارشناسان ما از تکنولوژی های روز دنیا برای ایجاد انواع آزمایشات بر روی قطعات استفاده می کنند. آن ها قطعات لاستیکی ماشین را تحت فشار شدید و دمای بالا و کشش محکم تست می کنند که باعث می شود قطعه لاستیکی کار و صنعت ، قطعه ای خاص و در عین حال قیمتی مناسب داشته باشد.

سازگاری شیمیایی

ماده ای وجود ندارد که بتوانیم بگوییم به صورت کامل از مواد فقط الاستیکی درست شده است. به همین علت کاربرد اکثر قطعات لاستیکی ماشین با توجه به صنعت مورد نظرشان با یک دیگر متفاوتند.

اما باید متذکر شویم که تولید زیاد محصولات پلیمری و محصولات لاستیکی با گستره ی ویژگی های زیاد باعث شده انتخاب برای شما عزیزان آسان تر باشد. همانطور که گفتیم شرکت کار و صنعت شما را به صورت تخصصی در قبال خرید محصولا لاستیکی راهنمایی می کند تا شما بتوانید با رضایت کامل از محصول خود استفاده کنید.

تولید کنندگان مواد شیمیایی که عموما آثار مخرب بر روی محیط پیرامون خود دارند ، مثل اسید ها ; همیشه با مشکل حمل و نقلشان دست و پنجه نرم می کنند. برای اینکه یک ماده مناسب برای محافظت از بدنه ظرف حاوی این محصولات انتخاب شود، تولید کنندگان با چالش های بزرگی رو به رو هستند .

شرکت کار و صنعت از متریال هایی نظیر EPDM، Viton®، Aflas® و Perfluoroelastomer (FFKM) برای همچین مواردی استفاده می کنند تا رضایت خاطر مشتری را به راحتی ایجاد کنند. کارشناسان و متخصصین شرکت ما از همراهی شما در فرآیند مختلف همچون انتخاب و نصب ، بسیار خرسند هستند.

 

قطعات لاستیکی خودرو

 

هندسه قطعات

عموما مشتریان ظاهری خاص را برای محصولات خود مد نظر قرار می دهند تا انحصار آن را به خود اختصاص دهند. در خصوص تولید قطعات لاستیکی ماشین ، در مسئله تولید ، محدودیت های بسیاری وجود دارد. پس باید خواصی همچون ویسکوالاستیک لاستیک و تکنیک‌های قالب‌گیری سنتی را با میزان مشخصی از حرارت و تخصص ودانش فنی ارائه دهیم تا محصول نهایی شکل مناسبی داشته باشد.

ساده بودن و تقارن و توازن داشتن شکل هندسی مورد نظر ما برایز محصول نهایی ، هر چه ساده تر باشد تولید آن را راحت تر می سازد. باید گفت که اکثر قطعات و یا محصولات لاستیکی دارای فرم خاص ، نیاز به تکنیک های پیشرفته مانند پیرایش، جداسازی و سوراخ کردن دارد.

عوامل گفته شده در حوزه تکنیک های پیشرفته ، رفته رفته قیمت محصول نهایی شما را به شدت افزایش می دهد. ریسک دیگری که در این امر با آن مواجهیم ، رد شدن قطعه لاستیکی سفارشی بیان شده از استاندارد های بیان شده برای قطعات لاستیکی ماشین می باشد.

حال انتخاب با شما هست می توانید قطعه لاستیکی سفارشی مورد نظر خود را که حالتی سفارشی دارد را با تمامی ریسک های بیان شده سفارش دهید و یا به قطعات لااستیکی ساده تر اکتفا کرده ززیرا آن ها در تولیدات با تعداد انبوه سهولت بیشتری دارند.

سختی

برای اینکه بتوانیم میزان سختی یک قطعه لاستیکی را در صنعت متوجه شویم آزمایش سختی را برای هر قطعه لاستیکی مد نظر قرار داده ایم. این امر با استفاده از یک طول سنجی اولیه انجام می شود که در مرحله اورل قرار دارد. در مرحله دوم ما استفاده یک پرس کننده قوی را در دستور کار خود داریم که فشار شدیدی را به قطعه لاستیکی وارد می آورد. درجه سختی عددی می باشد که ما می توانیم با یک شاخص عددی ، برای مقال 0 تا 100 دسته بندی کنیم تا بتوانیم میزان سختی را دریبایم.

باید دریافته باشید سنجش سختی یک قطعه لاستیکی می تواند میزان انعطاف پذیر بودن آن را نیز برای ما مشخص کند. برای مقال در قطعاتی ما نیاز مند انعطاف هستیم و در قطعات دیگر نیاز مند سختی همچون اورینگ ها در مورد اول و کاسه نمد ها در مورد دوم. هر چه میزان سختی جسم بیشتر باید میزان خمش آن در برابر فشار کمتر می شود. مدول خمشی و سختی کاملا به یک دیگر وابسته اند و رابطه مستقیم دارند.

یعنی در صورتی که یکی از قطعات لاستیکی ماشین سختی بالایی داشته باشد ، مدول خمشی آن هم بالا می باشد. اما درجه سختی الاستومر ها با مقاومت سایشی آنها رابطه معکوس دارند. برای مثال اورینگ های NBR با اینکه بسیار سختی کمی دارند اما مقاومت اصطکاکی بسیار بالایی دارند.

قطعات لاستیکی دیگر

شما می توانید با باز کردن درب کاپوت خود تمامی قطعات لاستیکی ماشین که برای ساخت خودرو شما به کار رفته است را بیابید. بزرگترین چالش در برابر صنایع لاستیکی سازی و صنایع مربوط به این نوع قطعات ، برآورده ساختن تمامی نیاز های مشتریان با توجه به مشخصات مواد، عملکرد، دوام و الزامات قابلیت اطمینان آن ها است. بخش عمده ای از صنعت در دست قطعات لاستیکی ماشین می باشد زیرا گستره ی کاربرد آن ها بسیار وسیع می باشد.

خیل عظیمی از قطعات خودرو از جنس الاستومر ها و لاستیک ها هستند. این محصولات برای ایجاد آببندی و درز گیری در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین بخش خودرو ها که از الاستومر ها ساخته شده است ، لاستیک خودرو ها می باشد. البته باید گفت اکثریت مواد لاستیکی تولید شده نیز صرف همین امر می شوند. ایربگ ها که نوعی دیگر از قطعات لاستیکی ماشین می باشند نیز نقش مهمی را در خودرو های امروزه ایفا می کنند.

تسمه

مثالی مهم در این محصولات تسمه تایم خودرو می باشد می خواهیم در این بخش به آن بپردازیم. این تسمه که از مواد الاستیکی ساخته شده است بخاطر کشش ممکن است تغییر شکل دهد یا دچار پارگی شود. در صورتی که تسمه تایم دچار عمل لغزیدن شود ، به طور حتم موجب آسیب دیدن موتور می شود.

بهتر است تسمه تایم را در زمان مورد نظرش عوض نمایید و بیش از اندازه از آن کار نکشید. سیستم های اصلی خودرو نیز با تسمه ها به یک دیگر متصل شده اند. این سیستم ها عبارتند از: کمپرسور برق متناوب و پمپ فرمان و … . نحوه نگهداری از این تسمه ها عمل بسیار دارای اهمیتی است که باید همیشه در انجام آن دقت عمل را حفظ نماییم.

 

خط تولید قطعات لاستیکی خودرو

 

114 دندانه پژو 405 با موتور XU7
104 دندانه پژو 206 تیپ 1
108 دندانه پژو 206 تیپ 2 و 3
134 دندانه پرشیا و SLX
136 دندانه زانتیا
127 دندانه سمند با موتور EF7
132 دندانه ال 90
107 دندانه پراید ، تیبا ، کوییک ، ساینا
جدول اطلاعات تسمه های لاستیکی انواع ماشین ها

 

کارگاه: اصفهان - خیابان امام خمینی - کیان پارس - کوچه 132 اولین سوله سمت راست


آدرس دفتر: خیابان امام خمینی - خیابان بابوکان - جنب مسجد امام رضا - گروه صنعتی کار و صنعت​​